Home News Analysis: Hu Xijin refutes the four secrets behind Li Guangman | The Second Cultural Revolution | Zhao Wei

Analysis: Hu Xijin refutes the four secrets behind Li Guangman | The Second Cultural Revolution | Zhao Wei

by admin

[Epoch Times September 3, 2021](Epoch Times reporter Lin Yan comprehensive report) Hu Xijin, the editor-in-chief of the Chinese Communist Party’s official media “Global Times”, challenged Maoist author Li Guangman. There are four unknown secrets behind the confrontation between the two.

First, Hu Xijin made a comment after changing the vest (account). The Wall Street Journal reported that Hu Xijin made comments this time through his personal social media account, rather than through his usual practice-through the official publication of the Global Times, and the official website of the Global Times also reposted Li Guangman’s article. .

Li Guangman, a Maoist literati, was the former editor-in-chief of the Central China Electric Power News. He initially published a commentary article (titled “Everyone can feel that a profound change is underway!”) through the media. The series of rectification actions taken by the People’s Republic of China are a “profound change”, and the ones that block this change “will be discarded.”

Subsequently, almost all the official websites of the state media organizations of the Chinese Communist Party reprinted this article, including the Global Times.

Then, Hu Xijin, the editor-in-chief of the nationalist tabloid Global Times and the chief trumpeter of the communist voice, refuted Li Guangman, saying that Li was a misunderstanding of the direction of the party.

Hu Xijin posted on his personal Weibo that Li Guangman’s article made an inaccurate description of the situation and used some exaggerated language. Certain order subversion is really going to be a’revolution.’ This is indeed a serious misjudgment and misleading.”

Hu also added that he had contacted many people within the system, whether in meetings or in private, he had never heard of the political trends described in Li Guangman’s article in China.

See also  Added 370 daily bus rides to bring students back to class

Second, “Hua Ri” stated that WeChat prevented mainland netizens from sharing Hu Xijin’s articles and also obscured the Li Guangman account in search results. WeChat believes that Hu Xijin’s article is too controversial and not suitable for mass dissemination.

Some Chinese netizens left a message under Hu Xijin’s article, “Lao Hu this time you need to explain why such an inaccurate article in your opinion will make People.com.cn, Xinhuanet.com, CCTV.com, China Military.net, Guangming.com. , Including the “Global Times” electronic version of the World Wide Web on the 29th collectively forwarded?”

“Hua Ri” reported that people who have been engaged in Chinese journalism for a long time said that only with the approval of the high-level CCP propaganda department, it is possible for major national media websites, including Xinhua News Agency and the Global Times, to forward the same article. In the past, Maoist articles like Li Guangman were not uncommon on the Chinese Internet, but they were usually restricted to the periphery.

Third, “Hua Ri” discovered that some content was deliberately deleted from Li Guangman’s articles reposted on a large scale by the state media organizations of the Chinese Communist Party.

For example, Li Guangman claimed that actor Zhao Wei and another female star are social “cancers”, and at the same time described the once favored Chinese companies such as Didi Chuxing and Ma Yun’s Ant Financial as “big compradors who are “to the opposite of the people”. Capital Group”. These contents are not included in the republished version of the national media.

Even Duowei.com, which has the official background of the CCP and is headquartered in Beijing, wrote an article on Friday (September 3) criticizing that Li Guangman’s article caters to the CCP’s official governance needs, but at the same time it is full of Cultural Revolution-style language and accent. The color of “criticism” in the class struggle of the Cultural Revolution, with extremely strong extreme populist sentiments, requires guarding and vigilance.

See also  The last white-only church in the United States (Video)

Fourth, “Hua Ri” also concluded that the two articles of Hu Xijin and Li Guangman actually support the Communist Party’s “common prosperity” rhetoric, which is the Communist Party’s attempt to promote its slogan for better distribution of opportunities and wealth in society; In terms of differences, the difference between the two articles is limited to the language of “revolutionary rhetoric, not the legitimacy of the suppression.” Hu did not raise any objections to the CCP’s suppression of the industry.

However, the appearance of these two confrontational articles about the Communist Party’s crackdown on technology, education and entertainment on the Chinese domestic Internet did trigger a wider discussion of the direction of China’s development and whether China is heading towards the turmoil of the Cultural Revolution.

That year, Mao Zedong, the leader of the Communist Party of China, first instructed Jiang Qing to publish in Shanghai’s “Wen Wei Po” “A Comment on the New Historical Drama “Hai Rui Dismissed from Office”” written by Yao Wenyuan, which first created public opinion and then initiated the Cultural Revolution. This is the usual routine used by the CCP to engage in political campaigns.

Editor in charge: Lin Yan #

.

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy