Home » The report comes to light by which the Maduro regime took the German channel DW off the air – Semana Magazine

The report comes to light by which the Maduro regime took the German channel DW off the air – Semana Magazine

by admin

The Maduro regime in Venezuela has come under fire for taking the German news channel DW off the air in the country. According to a report by Revista Semana, the government cancelled the distribution of DW programs for cable, tightening the information fence in the country.

The DW news network has since asked the Venezuelan government to restore its TV transmission in the country, as reported by CNN en Español. Chavismo, the political ideology associated with former Venezuelan president Hugo Chávez, has been accused of suspending the German channel in Spanish, further limiting the flow of information to the citizens of Venezuela.

The move to silence DW in Venezuela is seen as an attempt by the government to control the narrative and restrict access to alternative news sources. The decision has been met with criticism from media outlets and press freedom advocates, who argue that freedom of expression is being suppressed in the country.

As tensions continue to rise in Venezuela, with political and economic instability plaguing the nation, the silencing of DW is yet another blow to press freedom in the country. It remains to be seen whether the Maduro regime will heed calls to restore the German channel’s transmission in Venezuela.

See also  Sporting beats Farense and remains in the fight for the Portuguese title

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy